Колеги,ако някой знае да каже какво трябва да е напрежението на крушките за къси светлини. Колата е 33 1 серия и при мен мултицета показва 9,2 волта.Много слабо светят фаровете и не знам от какво е.Благодаря на отзовалите се!
Известие
Collapse
No announcement yet.
въпрос за напрежение на фаровете
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ventutsy Покажи съобщениеКолеги,ако някой знае да каже какво трябва да е напрежението на крушките за къси светлини. Колата е 33 1 серия и при мен мултицета показва 9,2 волта.Много слабо светят фаровете и не знам от какво е.Благодаря на отзовалите се!
-
А бе може и да не е от алтернатора, а от недобър контакт, следствие на ръжда и сулфатизация по инсталацията, замасяването и пр. Тва за алтернатора и релето ще е вярно, ако са такива стойностите на изхода на самия алтернатор. Но, ако там имаш 13.6-14.4V, а на фаровете 9V, причината е в жиците!
А! Докато го напиша и kolev ме изпреварил. Нищо, моето пък е по-изчерпателно!
Comment
-
Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщениеА бе може и да не е от алтернатора, а от недобър контакт, следствие на ръжда и сулфатизация по инсталацията, замасяването и пр. Тва за алтернатора и релето ще е вярно, ако са такива стойностите на изхода на самия алтернатор. Но, ако там имаш 13.6-14.4V, а на фаровете 9V, причината е в жиците!
А! Докато го напиша и kolev ме изпреварил. Нищо, моето пък е по-изчерпателно!
Comment
-
Ако динамото е наред,тоест на изхода му има над 14 волта,нещата се оправят кардинално с две релета.Тънкия момент е да се вземе захранващо напрежение директно от динамото.Така се избягва пада на акумулатора и цялата инсталация.Добре е релетата да са с 5 крачета,като има два изходни НО.Тоест 87,а не едното да е 87,а другото 87а.Кабелите са 1.5 квадрата.Ако се сложат 2.5 е още по-добре.Схемата не е революционна,но много проста и ефективна.Силовата линия е:Задължително 2.5 мм кабел от динамото,бушон 20А,на клема 30 на релето,от клеми 87 се прокарват кабелите до фаровете.Това само за едните светлини.Примерно само за късите.За дългите се прокарва абсолютно същата схема.
Оперативната схема е по-лесна.На крачетата 85 се подава маса от най-удобното място.
На крачета 86 се подава оперативно напрежение от фасунгата на единия фар.Съответно от късите и дългите светлини.По желание се слагат нови фасунги,продават ги навсякъде,а може и да се използват старите.Просто кабелите се режат и изолират.
Има няколко тънки момента!
Едит:Адаша по-горе е казал и за масата.Тя също трябва да се освежи!
Силовите кабели,трябва да са ,колкото се може по-къси.Бушоните да не са по-малки от 20А.Иначе се получава и в тях пад.Най-голямата глупост е да се сложат релетата в купето и кабелите да обикалят по коша.Ако искате добри фарове-естетиката е на последно място.За това,кабелите къси,а релетата до единия от фаровете.Кой,ще решите сами.Другото е релетата да са 40А.Стават и 30А,но не и 20 или 15 ампера.Защо!?
Правилно!Не искаме пад на напрежението.
Ако на някой нещо не му е ясно да пита смело!Last edited by mordohy; d.m.y г., 01:17.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Класическа схема от mordohy за решаване на проблеми с калпави стари инсталации! Аз я бях приложил едно време на един от старите ми автомобили, който имаше проблеми със стартера. След малко чудене и мерене се оказа, че на шалтера идват едва 9V, които явно невинаги бяха достатъчни, за да се получи магията. Оттам вече беше лесно - реленце, сигнал от старото място и захранващи кабели директно от акумулатора.
Comment
-
Много е възможно и от него да е ,аз моя преди да го сменя зареждаше на 12.7 след смяната и опъването качи на 13.8-14.1 според зависи
---------- Post added at 10:09 ---------- Previous post was at 09:58 ----------
Погледни също четките как са на алтернатола ,ти каза че си първа серия и мисля че може да ги извадиш без да разглобяваш и славяш
Comment
-
Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщениеОще не знаем алтернаторът дали работи, а вие опасахте колата с жици и релета. А и като гледам този колега не е много в час с електрото така, че успокойте топката все пак.
Колега, колко ти е напрежението в/у акумулатора при запален двигател с включени и изключени къси светлини?
За динамото сме изписали доста.Ако е изправно и ремъка е опънат достатъчно,то той трябва да дава 14-14.4 на акумулатора.По-ниското напрежение е от тънък кабел до акумулатора или калпави диоди.Старите регулатори също имат по-ниска стойност и това е всичко.Ако има стойности по-големи от 14.4-14.5,значи акумулатора си е тръгнал.Толкова е просто,а се прекарваме през девет дерета и пак сме жадни.
Като гледам и модовете,колко са трили и ми става ясно,че и тая тема върви къмНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеСтраннико,пак си писал,преди да помислиш!Схемата е класическа и е директно взета от Москвич-412!Доколкото знам,това е единствения автомобил с тая схема и единствения,който на колкото и години да е има перфектно напрежение на фаровете.Схемата я препоръчвам горещо на всички 33-ки,както и на всички стари автомобили,че и на някои от по-новите с калпави схеми.
За динамото сме изписали доста.Ако е изправно и ремъка е опънат достатъчно,то той трябва да дава 14-14.4 на акумулатора.По-ниското напрежение е от тънък кабел до акумулатора или калпави диоди.Старите регулатори също имат по-ниска стойност и това е всичко.Ако има стойности по-големи от 14.4-14.5,значи акумулатора си е тръгнал.Толкова е просто,а се прекарваме през девет дерета и пак сме жадни.
Като гледам и модовете,колко са трили и ми става ясно,че и тая тема върви към
Comment
-
Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщениеНа японските коли напреженоето вече е 14,7V. На Загряла кола напрежението трябва да е 13.7 - 13.8V. И не забравяй, че всеки един акумулатор започва да кипи след 13.8V, с изключение на тези за новите японски коли
Иначе всички японски инженери са тъпаци и откровенни саботьори!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
значи наистина връзките са стари и с недостатъчно ефективна проводимост.оказва се обаче че релето което трябва да регулира нивото на зареденост на акумулатора на моменти проявява типично алфов характер(работи само когато не го мързи и когато е на кеф).Акумулатора и нов ама монтански.И резултата е ясен.Сега на първо време купих по-мощни крушки и има подобрение във видимостта.Трябва да почистя всички връзки,котакти и легла на бушоните и масите.Затова се чудя кой е най-лесния начин това да се направи(някакъв спрей или шкурка и поялник).Общо взето цялата ел.инст. е за сериозна профилактика,ето сега и стрелката на километража откача(на моменти работи перфектно,но като срещна някоя добра бг дупка и стрелката пада на 0 и след извесно отново се пробужда).Предложете наи-лесния и бърз начин за профилактика на ел.системата и като сменя релето се надявам нещата да се закрепят.Благодаря на всички за отговорите.alfa 33 1.5 boxer-85
Да обичаш значи да даваш,а по-скъпа любов от алфа нема
Comment
Comment